2022年4月13日 星期三

The Little Book of Common Sense Investing

 


John C. Bogle 是 The Vanguard Group ("Vanguard") 的創辦人。 Vanguard 是全球最大的共同基金提供者,亦是全球第二大的ETF的供應商。

Bogle 指被動式投資落去指數基金的長遠回報大部分都能跑贏主動型投資的基金。越多人參與管理或者提供專業意見,基金的收費越貴,越會蠶食基金的回報。被動式指數基金因為只是追踪大市,所以收費會比主動型投資基金平。 一般散戶如果想投資的話,最好是買納入全部公司的指數基金(例如追踪 S&P500 的指數基金),做到分散投資,並且永遠持有。 

看完之後,覺得如果早10多年前看到 Bogle 的書,就不會傻傻地在保險公司買了許多投資聯相連基金了! 

6 則留言:

  1. 謝謝分享呀,主動投資經常多做多錯,而且投資有時唔係勤力就可以得到好既回報,反而買被動式指數基金唔需要用太多精力,只要有紀律地 Rebalancing 同 定時檢視有冇咩野好大既問題,而且管理費又好平,好多都去到 0.1% 以下。

    回覆刪除
  2. 對啊,其中一份在保險公司買的月供基金,15年期,今年mature 可以 cash out, 埋單計數年化回報率只有 4.5%。如果當初走去買 VOO,起碼都有 8%- 10%。

    回覆刪除
  3. Hihi, 我留意到你話Ray Dalio all-weather唔係太適合喺香港使用, 都想知道下詳細係點? Thanks

    回覆刪除
    回覆
    1. 聽林本利教授講過,香港人7成的資產都在樓 (包括我),剩下資產只有3成,很難再好像Ray Dalio 建議的分散落去投資那麼多不同資產類別。

      例如買直債,1手入場費都需要20萬美金,那麼如何hold 40% Long-term bonds, 和 15% interim bonds? 除非買bond ETF, 否則可能根本不夠資金買這個asset class.

      至於為什麽不把樓賣了,索性把所有資產都按照Ray Dalio All Weather Portfolio 那樣分配,我只能夠說中國人傳統文化都系揸磚頭覺得比較心安和穩陣。

      刪除
    2. 謝謝, 其實有時覺得香港人過度集中喺物業係悲哀來, 和平時期會唔覺, 但只要政局大變或戰爭, 就好易摧毀價值, 即使不說俄烏, Nassim Taleb (黑天鵝作者)既黎巴嫰經歷亦引以為戒

      外國人佢地自家物業價值相對總資產係無咁多, 佢地的確係prefer全分散, 喺政局變亂或戰爭時風險會相對低點, 如youtuber Ben Felix https://www.youtube.com/watch?v=RsDKBDPXK7M
      大概講全分散 (global stock and bond)係可以喺戰亂時期無咁傷

      至於買bond, 如果行all-weather應該唔駛好似直債咁, 如買直債應該係Starman或風中追風果D, 會較進取

      刪除

ESG系列(3) - ESG的報告準則